I alle next actions tjenester er det lederens adferdsmessige uttrykk – det DU GJØR SOM LEDER – som danner basis for de aktiviteter du gjennomfører for å trene deg til å bli en bedre leder. Vi har delt disse inn i ni kompetansesøyler:
- Integritet – eks: ærlighet, etikk, mot og selvtillit
- Lederskap – eks: kommunikasjon, delegering, konflikthåndtering
- Fagkompetanse (herunder forretningsforståelse og strategisk innsikt) – økonomisk måloppnåelse, ressursutnyttelse, omforme strategi til klare gjennomførbare mål
- Kundeforståelse – eks: relasjonsbygging, forventningsstyring
- Medmenneskelighet/medarbeiderfokus – respekt, samarbeid, omsorg
- Beslutningsevne – eks: risikovurdering, problemhåntering, beslutningskraft
- Iverksetting – eks: forutseenhet, initiativ, prioritering, kvalitet i leveranser
- Kunnskapsstyring – informasjonsinnhenting, kildevurdering, erfaringslæring
- Eksterne relasjoner – delta i faggrupper/bransjeforum, holde seg ajour med markedstrender